darbinieku trūkums - situācijas analīze automobiļu nozarē no servisu perspektīvas; diskusija ar īpašniekiem vai darbiniekiem par personāla komplektēšanas problēmām un konkurences nozīmi jauno talantu piesaistīšanā.

Autoservisu īpašnieki un vadītāju profesionālu darbinieku piesaisti sauc par vienu no lielākajiem izaicinājumiem. Rīgas uzņēmuma “4MANN” Bosch Car Service pārstāve Dace Šimiņa-Šima saka, ka tas ir ļoti grūti, praktiski neiespējami. Kā piemēru viņa min sarunas ar jaunajiem automehāniķiem kādā no “Young Car Mechanic” nacionālajiem konkursiem. “Vienu no uzdevumiem jaunie automehāniķi veica mūsu autoservisā, un man bija iespēja aprunāties ar katru no puišiem. Pusei no tiem, ar kuriem es būt gatava sadarboties, vecākiem ir pašiem savs autoserviss, vēl daļa nedomā turpināt strādāt tālāk šajā nozarē.” Dace Šimiņa-Šima atklāj, ka darbinieku komplektēšanai pārsvarā tiek izmantoti darba sludinājumi.
Darbinieku piesaisti par lielu problēmu sauc arī Jelgavas uzņēmuma “AnRu motors” līdzīpašnieks Andris Bugnēvics. Viņš stāsta, ka, spriežot pēc jauniešiem, kas nāk uz viņa autoservisu praksē, viņus šī profesija īpaši neinteresē. “Mūsdienu mašīnas ir pārbāztas ar elektroniku, to visu jāprot gan diagnosticēt, gan remontēt. Taču skolas auto elektriķus un auto diagnostiķus negatavo, mums viņus jāapmāca pašiem.” Viņa autoserviss uztur kontaktus ar Jelgavas tehnikumu un labākos no praksē atsūtītajiem jauniešiem, kuri patiešām kaut ko prot, cenšas aizrunāt tālākai sadarbībai nākotnē, piedāvājot arī papildus bonusus.
Taujāts, vai darbinieki tiek meklēti arī starp YCM dalībniekiem, Andris Bugnēvics teic, ka konkursi pamatā notiek Rīgā, taču “mums Jelgavā vajag jelgavnieku”. Kopumā “AnRu motors” autoservisā strādā ap 30 darbiniekiem un uzņēmuma līdzīpašnieks ir lepns, ka kadru mainības praktiski nav. Darbinieki te strādā ap padsmit gadiem, starp viņiem ir arī kādreizējais konkursa YCM dalībnieks. Tomēr konkurence nozarē ir ļoti liela, tādēļ darbinieku komplektēšanā uzņēmumam ir savas strādājošo piesaistes un noturēšanas programmas.
Savukārt Liepājas uzņēmuma “Ardala” īpašnieks Jānis Lagzdiņš uzskata, ka nozarē valda normāla tirgus konkurence, bet autoservisu darbiniekus atrast ir vidēji grūti. Arī viņš norāda, ka jaunie darbinieki, kuri servisā sāk strādāt pēc profesionālo skolu pabeigšanas, pašiem vēl jāapmāca. Savu metodi jaunu darbinieku piesaistei viņš neatklāj, vien saka, ka tā ir pietiekami konkurētspējīga. Tomēr galvenais jaunu darbinieku piesaistē ir darba samaksas apmērs – tam piekrīt visu aptaujāto autoservisu pārstāvji.